.

.

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا "مِکِینٌ" أَمِینٌ
و پادشاه گفت او را نزد من آورید تا وى را خاص خود کنم پس چون با او سخن راند گفت تو امروز نزد ما با منزلت و امین هستى (ایه 54، سوره یوسف)
.: مکین به معنی جایگاه استوار و با منزلت است که چهار بار در قران ذکر شده است:.

جرعه اي عشق
نويسندگان

Flash Embed Code

Flash Embed Code

۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

او را از آفرینشش نهی می­کردند و خطاب به او می­گفتند موجودی را خلق می­کنی که خونریزی کرده و فساد به بار می­آورد ولی وقتی ندای « انی اعلم وما لا تعلمون » طنین انداز شده و به گوش آنها می­رسد زبان از نهی برداشته وآفریدگار، انسان را آفرید واز روح حق خویش در وی دمید وخود را به خاطر آفرینش آفریده­اش احسن الخالقین نامیده وتحسین می­کند و امر می­کند، امر به سجده به آفریده­ی حق خویش. فرشتگانی که او را از آفرینش انسان نهی می­کردند حال تسلیم امر پروردگار شده وسر تعظیم در مقابل حق فرود آورده و سر بر خاک طاعت و بندگی نهاده و در مقابل آفریده­ی حق سجده می­کننداو را از آفرینشش نهی می­کردند و خطاب به او می­گفتند موجودی را خلق می­کنی که خونریزی کرده و فساد به بار می­آورد ولی وقتی ندای « انی اعلم وما لا تعلمون » طنین انداز شده و به گوش آنها می­رسد زبان از نهی برداشته وآفریدگار انسان را آفرید واز روح حق خویش در وی دمید وخود را به خاطر آفریده­اش احسن الخالقین نامیده وتحسین می­کند و امر می­کند، امر به سجده به آفریده­ی حق خویش فرشتگانی که او را از آفرینش انسان نهی می­کردند حال تسلیم امر پروردگار شده وسر تعظیم در مقابل حق فرود آورده و سر بر خاک طاعت و بندگی نهاده و در مقابل آفریده­ی حق سجده می­کنند و در همین حال نخوت غرور وتکبر و خودپرستی در درون موجودی که مدعی هزار سال عبادت خالصانه آفریدگار است موج زده و وی را به پستی و ضلالت کشیده، گویا عبادت را جز در اطاعت امر پروردگار می­بیند و سر باز زدن از امر آفریدگار، وی را از درگاه رحمت حق خارج کرده و از آن عابد زاهد به پایین کشیده و اورا به شیطان تبدیل کرده و وی را رجیم می­نامد.

علی جواهری تقدس
۲۶ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۴۹ موافقين ۴ مخالفين ۰ ۳۱ نظر
مهدی ملکشاهی
۱۵ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۵۴ موافقين ۷ مخالفين ۰ ۲۳ نظر

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رییس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی درگذشت دکتر احمد صدر حاج سیدجوادی را تسلیت گفت. 

مهدی ملکشاهی
۱۳ فروردين ۹۲ ، ۱۸:۵۲ موافقين ۵ مخالفين ۰ ۱۰ نظر

جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایرانی‌کشی نیز مشهور است. این جشن براساس داستانی در تورات است .در این 3 روز 70 هزار نفر از ایرانیان که در میانشان زنان و کودکان نیز قرار داشتند با بی‌رحمی تمام به قتل رسیدند و اموالشان به غارت برده شد. این نسل‌کشی بی‌سابقه مطابق با روز 13 فروردین بوده است.

مهدی ملکشاهی
۱۳ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۰۰ موافقين ۴ مخالفين ۰ ۱۵ نظر

خداوند درجات حضرت استاد آیت الله جناب آقاى رفیعى را متعال بفرماید، ایشان درباره لو لا الحجه لساخت الارض و امثال این گونه بیانات درباره حجت که انسان حجت مى خواهد، مى فرمود: وجود بقیه الله که سر الله است ، لازم است و نظام هستى بدون واسطه فیض و انسان کامل نمى شود.

علیرضا سلگی
۱۲ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۵۹ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۶ نظر

وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ
خداوند ابتدا درباره ی شکست سنگین یهودیان پس از فساد اول سخن می گوید. آنگاه از پیروزی آنها پس از شکست خبر میدهد. اما فساد دوم که همراه با نابودی کامل آنها در سرزمین فلسطین است:
" هنگامی که این وعده دوم فرا میرسد گروهی جنگجو و پیکارگر بر شما چیره میشوند، آن چنان بلائی به سرتان میآورند که آثار غم و اندوه از صورتهای شما میبارد (فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ).
آنها حتی بزرگ معبدتان بیت المقدس را از دست شما میگیرند" و در آن داخل میشوند همانگونه که بار اول داخل شدند" (وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ).
آنها به این هم قناعت نمیکنند، "تمام بلاد و سرزمینهایی را که اشغال کرده اند درهم می کوبند و با خاک یکسان می کنند"(وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِیراً).

 

 

حالا بار دیگر جمله ی رهبری را مرور کنید...
"گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم میکنند؛ تهدید به حمله‌ی نظامی میکنند؛ اما به‌نظرم خودشان هم میدانند، و اگر نمیدانند، بدانند که اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد."(اول فروردین ۹۲)

 

منبع فرهنگ نیوز

مهدی ملکشاهی
۱۱ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۰۴ موافقين ۷ مخالفين ۰ ۳ نظر

فرازهایی از توبه نامه شهید ۱۳ ساله، علیرضا محمودی

بار خدایا از کارهایی که کرده ام به تو پناه می برم از جمله :
از این که حسد کردم…
از این که تظاهر به مطلبی کردم که اصلاً نمی دانستم…
از این که زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم….
از این که در غذا خوردن به یاد فقیران نبودم….
از این که مرگ را فراموش کردم….
از این که در راهت سستی و تنبلی کردم….

از این که عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم…..

مهدی ملکشاهی
۰۹ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۰۶ موافقين ۹ مخالفين ۰ ۱۳ نظر

با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشته‌اید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم می‌دانم؛ خدا را در نظر می‌گیرم و مسائلی را گوشزد می‌کنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید.

مهدی ملکشاهی
۰۹ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۴۰ موافقين ۵ مخالفين ۰ ۴ نظر
باید هیچ سستی نکنیم و از این ترس نداشته باشیم که فلان رادیو یا دولت خارجی چه می گوید، رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی را که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان[بخوانید اوباما] از ما تعریف کنند معلوم می شود در ما اشکالی پیدا شده است، آنها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم. 

مهدی ملکشاهی
۰۷ فروردين ۹۲ ، ۱۹:۵۴ موافقين ۵ مخالفين ۰ ۳ نظر

احمد متوسلیان رو که خوب میشناسی پرزیدنت من؟ حالا که دور همیم یه خاطره ازش برات بگم:

سوریه که بودیم ایشان در کنار مقام رأس‌ الحسین (علیه‌ السلام)، مثال این تعزیه‌ خوان‌ ها، همین‌ طور از مقام آن مکان می‌­گفت و اشک می­ریخت؛ طوری که با صدای بلند گریه می‌­کرد و می­گفت ” برادرها، اینجا رأس‌ الحسین (علیه‌السلام) را به نیزه زدند و عمه سادات را به اسیری آوردند؛ اینجا شامیان به اهل بیت امام حسین(علیه‌ السلام) آن چنان ظلمی روا داشتند که روی تاریخ را سیاه کردند.

ما می‌ خواهیم اسرائیلی را اسیر بگیریم، غل و زنجیر به پایشان ببندیم و در بازار دمشق راه ببریم تا تمام دنیا بداند که ما در مقابل اینها می‌ ایستیم”.

مهدی ملکشاهی
۰۵ فروردين ۹۲ ، ۱۶:۳۱ موافقين ۵ مخالفين ۰ ۵ نظر