.

.

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا "مِکِینٌ" أَمِینٌ
و پادشاه گفت او را نزد من آورید تا وى را خاص خود کنم پس چون با او سخن راند گفت تو امروز نزد ما با منزلت و امین هستى (ایه 54، سوره یوسف)
.: مکین به معنی جایگاه استوار و با منزلت است که چهار بار در قران ذکر شده است:.

جرعه اي عشق
نويسندگان

Flash Embed Code

Flash Embed Code

دلنوشته هایی از جنس شعر برای یلدای اربعین

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۰ ب.ظ


امروز دلم گرفته بود نمیدونم چی شد یه چند بیت شعری به زبان آمد اونا رو گفتم اینجا هم بذارم


یار دل من در شب یلدا حسین است  

  ذکر طولانی من در شب یلدا حسین است 

هر که در ابن شب طولانی و غم چشن بگیرد

جشن دل من روضه عباس حسین است


.........................................................................................................


طولانی تر از انتظار شبی نیست به والله

از روزه ی غیبت فطری نیست به والله

روزی برسد از شب یلدای فراقش

مهدی به جهان پا بگشاید  به والله


..................................................................................................


زینب به اسیری، دل من در شب یلداست

مهدی ز پس پرده ی غیبت، دل من در شب یلداست 

آرام بزن بر سر نی راس حسین را 

کاین سر نه سر است، ماه شب یلداست


..............................................................................................

 آه از این شب یلدای فراق دل زینب

باز برگشته به دیدار حسین این دل زینب

از یلدای غم و محنت خود دم نگشاده

از شام و خرابه خجل است این دل زینب


التماس دعا

یا علی 

۹۲/۰۹/۳۰ موافقين ۳ مخالفين ۰
علی جواهری تقدس

نظرات  (۶)

.
.
.

زیبا...

یا حـ سین
این هم حدیث نفس ما جا مانده ها از پیاده روی اربعین:

جا مانده‌ایم و شرح دل ما خجالت است
زائر شدن، پیاده، یقینا سعادت است
ویزا، بلیط کرب و بلا مال خوب هاست
سهم چو من پیامک 'هستم به یادت' است
یک اربعین غزل، به امید عنایتی...
این بغض من اگر چه خودش هم عنایت است
چیزی برای عرضه ندارم مرا ببخش
یعنی غزل، نشانه‌ی عرض ارادت است
ما هیچ، ما گناه... فقط جان مادرت
امضا بکن که نوکرت اهل شهادت است
'باشد حسین ، کرب و بلا مال خوب‌ها'
یک مهر تربت از تو برایم کفایت است...

۰۴ آذر ۹۳ ، ۲۰:۰۴ http://naghleghol.ir/

باسلام/ مطلب شما در سایت نقل انتشار یافت

۰۷ دی ۹۲ ، ۱۵:۲۲ افسر مهدیه
با سلام
وبلاگ بسیار خوبی دارید
با سلام خدمت شما بعد از چند وقتی دوری از فضای وب با یک پست جدید در خدمت شما هستم خوش حال میشیم حضور پیدا کنید

عالی

التماس دعای فرج

یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی