.

.

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا "مِکِینٌ" أَمِینٌ
و پادشاه گفت او را نزد من آورید تا وى را خاص خود کنم پس چون با او سخن راند گفت تو امروز نزد ما با منزلت و امین هستى (ایه 54، سوره یوسف)
.: مکین به معنی جایگاه استوار و با منزلت است که چهار بار در قران ذکر شده است:.

جرعه اي عشق
نويسندگان

Flash Embed Code

Flash Embed Code

آیا جزیره خضراء محل سکونت امام زمان است؟

دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹ ب.ظ

علامه حسن زاده آملی می فرمایند:
مرحوم حاجى نورى راجع به جزیره خضراء روایتى نقل کرده است . یکى از فواید محضر شریف علامه شعرانى این است که ایشان باز حاشیه اى در اینجا دارند که ما آن حاشیه را در هزار و یک نکته آوردیم .
ایشان مى فرمود که : جزیره خضراء الان هم هست . از بلاد اندلس است . جزیره اى است خیلى سبز و خرم . نوعا جزیره ها خضراء هستند.ولى آن جزیره ویژگى خاصى دارد. مهدى فاطمى آن جا را پایتخت خودش قرار داد و محل حکومتش بود. بعد این مهدى فاطمى و جزیره خضراء، سر زبانها افتاد و دهان به دهان نقل شد، و بعضى از این جهال نقله ، مهدى فاطمى را تبدیل کردند به حضرت مهدى بقیه الله (عج ) و ایشان را در جزیره خضراء اسکان دادند. و جزیره خضراء را با مثلث برمودا ارتباط دادند. چه کارها کردند، چه چیزها دنباله این حرف آوردند و دیگران هم گرفتند این را در این کتاب و آن کتاب نوشتند.
راجع به این مثلث بومودا که خیلى حرفش هست ، هم همین طور. متاءسفانه آقایان فرمایشى را که مى شنوند اینها را مى آورند اسناد مى دهند به دین و آیین . به دین شریفى که یکپارچه برهان و عقل است : قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین .

خداوند درجات حضرت استاد آیت الله جناب آقاى رفیعى را متعال بفرماید، ایشان درباره لو لا الحجه لساخت الارض و امثال این گونه بیانات درباره حجت که انسان حجت مى خواهد، مى فرمود: وجود بقیه الله که سر الله است ، لازم است و نظام هستى بدون واسطه فیض و انسان کامل نمى شود.
این به جاى خود، که براى اثبات آن دلیل و برهان داریم ، حرف داریم و برهان حکمى ، مطالب عرفانى ، آیات ، روایات در شرف متواتر و متضافر. اما حجتى که روایات ما را به آن تشویق مى فرمایند که عالم حجت مى خواهد لو لا الحجه لساخت الارض این حجت یعنى عقل ، یعنى برهان ، یعنى دلیل .
انسان که به گزاف هر چیزى را نمى گوید، در حرفهایش تثبت مى خواهد، در پذیرفتنش تثبت و تدبر مى خواهد. دین ، دین عقل و برهان است . حالا مثلث برمودا در دریا، آن محوطه زیر دریا کوه مغناطیس دارد، سنگ مغناطیس ، قوه مغناطیسى . مى دانید قطب جغرافیایى زمین یک قطب است که نسبت به کره سنجیده مى شود، و نیز زمین ، قطب مغناطیسى دارد. قطب مغناطیسى قرار ندارد، چرخش دارد و مقدارى چرخش هم با قواعد ریاضى معلوم مى شود. این قطب مغناطیسى مثلث برمودا هم زیر دریا است ، لذا کشتى هایى به به خود کشیده ، بلکه طیاره را از هوا به خود کشیده ، و بسیار قوى است ، این را به حساب امام زمان (عج ) گذاشتند.

۹۲/۰۱/۱۲ موافقين ۰ مخالفين ۰
علیرضا سلگی

نظرات  (۶)

استفاده کردیم
پاسخ:
یازهرا(س)
سلام دوست!
مثل همیشه با مطلبی کم ارزش و صرفا انتقادی به روز هستم...
پاسخ:
سلام 
میرسم خدمتتون
یازهرا(س)
۱۲ فروردين ۹۲ ، ۲۲:۲۵ سید امیر علی حیدری
ُسلام بنده خوب خدا.
خدا قوت مطلب روشن کننده ای بود.
-------------------
سخنانی از آیت الله بهجت که مربوط به مطلب است؛

1-
آیت الله بهجت (ره)
می فرمودند: « هر کس باید به فکر خود باشد و راهی برای ارتباط با حضرت حجت (عج) پیدا کند، خواه ظهور و فرج آن حضرت دور باشد، یا نزدیک! امام (عج) در هر کجا باشد، ان جا خضراء است. قلب مومن جزیره خضراء است؛ هر جا باشد، حضرت آن جا پا می گذارد.


2-
آیت الله بهجت (ره)
می فرمودند:
قلبها از ایمان و نور معرفت خشکیده است. قلب آبـــاد به ایمان و یاد خدا پیدا کنید، تا برای شما امضا کینم که امام زمان عج آنجا هست! امام عج اشخاصی را می خواهند که تنها برای آن حضرت باشند. آیت الله بهجت(ره).

یا حق/.

مرحوم آیت الله بهجت می فرمایند :  آقا در دلهای شماست مواظب باشید از دلتان بیرون نکنید..

+اهدناالصراط المستقیم

سلام
ممنون از مطلبتون
یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنون بازم به ما سر بزنید
سالتون زهرایی(س)
یازهرا

پاسخ:
سلام
ممنون با دو کلمه همه چیز رو گفتید
یا زهرا(س)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی